[Głosów:0    Średnia:0/5]

Korzystanie z gadżetów reklamowych jest doskonałym pomysłem kampanię PR, a wiadomo przecież, że w dzisiejszych czasach wizerunek marki jest szczególnie istotny. Jednocześnie prowadzenie działalności nie jest na tyle proste, by wystarczyło jedynie kupić dane produkty i je rozdać. Z tego powodu postanowiliśmy poruszyć zagadnienie – upominki z logo firmy, a koszty podatkowe, czyli jak rozliczyć gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe to bardzo prosta i jednocześnie skuteczna forma promocji przedsiębiorstwa. Praktycznie każdy człowiek lubi prezenty, ponieważ te zawsze kojarzą się z czymś przyjemnym. Do tego posiadają nadrukowane logo, a więc kiedy się ich używa, dana osoba nie zapomina o firmie, która wręczyła upominek, a ów logo dostrzegają też osoby postronne. Ludzka podświadomość działa natomiast w ten sposób, że ufamy temu, co jest nam znane. Jak to wszystko jednak wygląda z perspektywy przedsiębiorstwa?

Upominki z logo firmy a koszty podatkowe. Gadżety reklamowe – jak księgować?

Do kosztów uzyskania przychodu można jak najbardziej zaliczyć wydatki na działania reklamowe. Zakup gadżetów jest więc kwalifikowany na zasadzie ogólnej. Oczywiście, o ile te stanowią formę informacji/reklamy, a nie reprezentacji. Do kosztów podatkowych zalicza się więc najpopularniejsze gadżety reklamowe, takie jak notesy, długopisy, smycze czy kubki. Jeśli jednak stawia się na droższe rozwiązania, a więc cenne zestawy piśmiennicze, skórzane teczki, drogi sprzęt elektroniczny (zwłaszcza w przypadku braku nadrukowanego logotypu), będzie najpewniej uznany przez Urząd Skarbowy jako reprezentacja.

Prezenty dla klientów, a VAT

niektórych przypadkach przedsiębiorca musi jednak zapłacić ten podatek. W takim razie czym jest to spowodowane i jakie są wytyczne w tym zakresie?

Kupuj tanie gadżety reklamowe, a VAT nie będzie konieczny do opłacenia! By nie zapłacić dodatkowego podatku, konieczne jest przekazanie upominków będących z definicji prezentami o małej wartości. Takie przedmioty można rozumieć dwojako.

Po pierwsze zwolniony od podatku VAT jest upominek, którego cena jednostkowa zakupu (bez podatku) – lub koszt wytworzenia, jeżeli przedsiębiorstwo samo produkuje takowe gadżety – nie przekracza kwoty 10 zł. Po drugie, opodatkowaniu nie ulegają prezenty o wartości większej, niż 10 zł – w tym przypadku jednak sprawa jest bardziej skomplikowana. Mianowicie, łączna wartość upominków wręczanych jednej osobie na przestrzeni roku podatkowego nie może przekroczyć 100 zł. By tego dowieść, konieczne jest prowadzenie odpowiedniej ewidencji, a więc spisywania tożsamości kontrahentów, którzy otrzymują prezenty. W przeciwnym wypadku konieczne będzie opłacenie VAT.

Zastanawiasz się więc, jakie produkty sprawdzą się najlepiej? Najbardziej wygodną opcją jest skorzystanie z upominków o wartości poniżej 10 zł. Dzięki temu nie będzie konieczności prowadzenia ewidencji. Należy też pamiętać, że skuteczne gadżety reklamowe to te, które są przydatne. Co zatem wybrać?

Najlepsze gadżety reklamowe do 10 zł

Długopis Swiss Peak Luzern P610.480

To bardzo dobry długopis, którego cena jest niższa od 10 zł. Wyróżnia się wysoką jakością wykonania (metal i ABS). Na szczególną uwagę zasługuje niemiecki wkład zapewniający około 1200m pisania. Dochodzi do tego estetyczne, czarne etui.

Długopis, touch pen V1932-07

Ten długopis jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli planuje się zakup jak najtańszych gadżetów. Jednocześnie nadal jest to produkt wysokiej jakości, ponieważ wykonano go z aluminium. Czarny kolor sprawia wrażenie elegancji. Jest przełamany przez pomarańczową końcówkę, które jednocześnie służy jako touch pen, a więc produkt może służyć także do obsługi ekranów dotykowych.

Brelok do kluczy, otwieracz do butelek i otwieracz do puszek V0639-03

Brelok do kluczy to doskonałe rozwiązanie. Dzięki niemu zawsze można mieć klucze w jednym miejscu, ale dobrze, kiedy spełnia dodatkowe zadanie. W tym przypadku brelok jest jednocześnie otwieraczem do butelek, a także puszek. Mając go zawsze pod ręką, nigdy nie zaistnieje problemu z otworzeniem napoju lub jedzenia. Czarny kolor jest uniwersalny. Model ten jest też wyjątkowo tani.

Bambusowy kubek 350 ml V9901-10

Ten bambusowy kubek jest doskonałym pomysłem dla osób, które dużo podróżują. Jest to jednocześnie produkt ekologiczny. Wieczko pozwala na komfortowe spożywanie wybranego napoju, a uchwyt zabezpiecza przed ewentualnym wyślizgnięciem lub poparzeniem. Przez ciekawą kolorystykę kubek wyjątkowo przykuwa uwagę.

Smycz reklamowa V4779-31

Smycz reklamowa to bardzo dobry pomysł na gadżet reklamowy. Przede wszystkim można na niej nadrukować logo wiele razy. Dochodzi do tego fakt, że jest idealnym urozmaiceniem względem organizowania targów i innych wydarzeń, które wymagają częstego używania identyfikatora lub karty dostępu. Przy tym wszystkim istnieje wiele osób, które kolekcjonują pamiątkowo takowe przedmioty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *