[Głosów:0    Średnia:0/5]

Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednia reklama jest dźwignią handlu, dlatego że pozwala pozyskać rzeszę nowych klientów. Nieprzypadkowo tak wiele firm przeznacza spore środki finansowe na działania marketingowe. Istnieje wiele sposobów promocji firmy – czytając artykuł, dowiesz się, jakie chwyty reklamowe są najbardziej popularne w dzisiejszych czasach.

Działania marketingowe – co to jest?

Działania marketingowe to wszelkie czynności podejmowane przez firmę, które mają na celu zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z jej oferty. Co więcej, skuteczna reklama pozytywnie wpływa także na wizerunek danej marki. Poniżej przedstawiamy, jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze efekty.

Jakie mogą być działania marketingowe?

Działania marketingowe mogą się znacznie od siebie różnić, mimo to, muszą być skuteczne. Należy zadbać o to, by reklama nie była nachalna – wówczas może ona przynieść zupełnie odwrotny skutek i przysporzyć danej firmie kłopotów finansowych. Jakie są trzy najpopularniejsze działania marketingowe?

1. Marketing internetowy

Marketing internetowy to przede wszystkim bardzo rozległy obszar, który może dotyczyć wielu działań. W celu wypromowania swojej firmy sięga się najczęściej po SEM. Celem tego rodzaju marketingu jest to, by strona internetowa przedsiębiorstwa zajmowała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce, a mówiąc prościej – żeby klient szukający danego produktu, jak najszybciej trafił na stronę internetową konkretnej marki. Badania zachowań konsumentów dowodzą, że zwykle poszukując danego produktu, zapoznajemy się jedynie z wynikami umieszczonymi na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Nikt z nas nie dociera do trzeciej czy czwartej strony wyników. Działania marketingowe w Internecie dotyczą bardzo często także różnego rodzaju kampanii w mediach społecznościowych, czyli tych, które są prowadzone na Facebooku i Instagramie. Aktywność na tych portalach pozwala szybko dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Wszystkie te działania wpływają pozytywnie na PR, czyli wizerunek marki. Jeśli ta jest obecna w mediach, współpracuje ze znanymi osobami, to staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Co istotne, marketing internetowy pozwala jednocześnie dotrzeć do sporego grona odbiorców, na przykład obywateli całego kraju, nie tylko wąskiego grona, jak to bywa w przypadku innych form reklamy, np. ulotek.

2. Event marketing

Event marketing to działania polegające na zareklamowaniu się poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju wydarzeniach. W tym celu firma wykupuje stoisko na targach branżowych lub zleca swoim przedstawicielem prowadzenie różnego rodzaju prelekcji w ramach wydarzeń przyciągających duże grono odbiorców. Promować można się również np. na festiwalach, koncertach, piknikach czy pokazach. Wszystko zależy od branży, w której działa Twoja firma. Dobrym pomysłem jest też wspieranie finansowe wydarzeń organizowanych przez inne podmioty, w zamian za możliwość zareklamowania się. Event marketing jest popularny, ponieważ pozwala w krótkim czasie dotrzeć do sporego grona odbiorców.

3. Gadżety reklamowe

Bardzo ciekawym i jednocześnie popularnym działaniem marketingowym jest inwestycja w gadżety reklamowe. Są to najczęściej drobne upominki z nadrukowanym logiem firmy.

Przyjmują one najróżniejsze formy, na przykład długopisu, kubka czy notesu. Każdy z nas lubi dostawać praktyczne prezenty i to właśnie w dużej mierze na tym bazuje ten sposób reklamy. Gadżety tego typu  nie tylko pozytywnie wpływają na wizerunek firmy, ale także regularnie przypominają o jej istnieniu. Dobrym przykładem jest np. długopis, którym codziennie sporządza się notatki. Warto wiedzieć, że ludzki umysł działa w taki sposób, że łatwiej jest nam zaufać temu, co jest nam znane. Pamiętaj, by wybierać wyłącznie gadżety reklamowe dobrej jakości, ponieważ w przeciwnym wypadku mogą one wylądować w koszu, przez co nie spełnią swojego zadania i przyniosą straty finansowe dla przedsiębiorstwa. Jeżeli interesują Cię praktyczne gadżety reklamowe wysokiej jakości, to zapoznaj się z ofertą naszej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *