[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dzisiejsze czasy dają pole do popisu na wielu płaszczyznach. Nie inaczej jest w przypadku promocji własnego przedsiębiorstwa. Dosłownie każdy spotkał się kiedyś z wizytówkami, które zawierały nazwę firmy i dane kontaktowe. Do dziś są niesamowicie popularne, ponieważ pozwalają klientowi szybko znaleźć sposób na kontakt, kiedy zajdzie taka potrzeba. Dzisiaj jednak spotkać się można ze znacznie bardziej nowoczesnym rozwiązaniem.

Coraz częściej fizyczne wizytówki zostają wypierane przez te elektroniczne. Pozwalają bowiem przesłać dane kontaktowe ze smartfona, na inny smartfon. Nie da się jednak zaprzeczyć, że tradycyjne rozwiązanie cieszy się nadal sporą popularnością, ale ostatnimi czasy pojawiło się jego niemałe urozmaicenie i usprawnienie. Mianowicie, na rynku można spotkać wizytówki wykorzystujące technologię NFC. Dzięki temu zbliżenie karty do smartfona sprawi, że na urządzeniu pojawią się dane zaprogramowane w wizytówce.

NFC (ang. near-field comunication – komunikacja bliskiego pola) to wysokoczęstotliwościowy i radiowy standard komunikacji pozwalający na bezdotykowy przesył danych. Często NFC jest porównywana do Bluetooth, jednak różni się przede wszystkim brakiem konieczności parowania, a także krótkim zasięgiem, zazwyczaj poniżej 20 centymetrów. Sprawia to, że możliwe jest wyświetlenie przesyłanych danych od razu po ich otrzymaniu. Krótki zasięg jest natomiast warunkowany bezpieczeństwem w zatłoczonych miejscach. NFC w odróżnieniu od Bluetooth nie wymaga zasilania, ponieważ uruchamia się przez pole magnetyczne wytwarzane przez telefon.

Nowoczesne wizytówki firmowe

Elektroniczna wizytówka najczęściej kojarzy się ze wspomnianymi wcześniej danymi kontaktowymi zapisanymi w formacie vCard, obsługiwanym przez urządzenia mobilne. Dzisiaj natomiast można pozwolić sobie na wygodniejsze rozwiązanie. Po zbliżeniu wizytówki z chipem NFC do telefonu, na wyświetlaczu od razu zostaną wyświetlone dane kontaktowe, a telefon zapisze je w swojej pamięci. Oczywiście, urządzenie musi wspierać technologię NFC.

Wizytówki są w stu procentach interaktywne, dlatego np. po kliknięciu w pole e-mail, użytkownik zostanie przekierowany do edytora wiadomości, a po uderzeniu palcem w numer telefonu wykonane zostanie połączenie.

Wielu przedsiębiorców było w dosyć niewygodnej sytuacji, kiedy standardowa wizytówka stała się nieaktualna, a przez to klient miał problem ze skontaktowaniem się. Może się przecież okazać, że rozwój przedsiębiorstwa sprawił, że konieczne było przeniesienie się do innej siedziby. Mogła się też zmienić osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem, a przez to również numer telefonu stał się nieaktualny. Czasem nawet firma zmienia swoją nazwę, dzięki czemu tym bardziej klient może mieć problem z kontaktem. Tymczasem wizytówki NFC doskonale sobie radzą z tym problemem. Kiedy klient ma ją ze sobą, to wyświetlane na ekranie dane zawsze będą aktualne! Właściciel wizytówek bowiem może edytować to, co znajdzie się w treści.